دیگر موضوعات

درباره سایت
«اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.» (این وبلاگ جهت جمع آوری اطلاعات در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده)

وقتی اقتصاد مقاومتی به اقتصاد کلان کمک می کند.
: 68

وقتی اقتصاد مقاومتی به اقتصاد کلان کمک می کند.

در حوزه اقتصاد مقاومتی استراتژی ها و برنامه ها بایستی به گونه ای به کار گرفته شوند که در صورت بروز تکانه های مختلف اقتصاد با حداقلی از وقفه بتواند خود را با شرایط جدید به گونه ای تطبیق دهند که شاخص های اقتصادی به روند گذشته خود (پیش از بروز شوک) بازگشت کنند و ثبات پایدار در اقتصاد کلان کشور جریان داشته باشد.

آیا خودکفایی همان اقتصاد مقاومتی است؟
: 127

آیا خودکفایی همان اقتصاد مقاومتی است؟

خودکفایی به حالتی اشاره دارد که به هیچ کمک خارجی، حمایت یا تعاملی برای بقا نیاز نباشد. بنابراین خودکفایی نوعی از خودمختاری شخصی یا جمعی است. خودکفایی در مفهومی ‌که به‌کاربرده می‌شود، به این معناست که درهای اقتصاد را ببندیم و آنچه موردنیاز مردم در کشور است خود تولید کرده و مصرف کنیم.

اقتصاد مقاومتی مسابقه است یا مقاومت؟
: 52

اقتصاد مقاومتی مسابقه است یا مقاومت؟

اقتصاد مقاومتی مسابقه است یا مقاومت؟

گفتگو با حجت‌الاسلام دکتر عبدالعلی رضایی

آیا اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد تدافعی است؟
: 118

آیا اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد تدافعی است؟

بررسی اقتصاد مقاومتی در زنجیره‌ی دولت و مردماقتصاد مقاومتی بُعدی از اقتصاد است که درباره‌ی مواجهه با تهدیدهای بیرونی یک کشور در حوزه‌ی اقتصاد یا مؤثر در اقتصاد، مطرح می‌شود. امروزه در فضای جهانی، دیگر جنگ‌های مستقیم برای در هم شکستن یک کشور کمتر استفاده می‌شود و عموماً برای از پا درآوردن کشورهای مقتدر، از جنگ نرم یا فشار فرسایشی استفاده می‌شود تا کشور در طول زمان از درون سست و در نهایت متلاشی شود. یکی از بهترین ابزارها در جنگ نرم، موضوعات اقتصادی است. از آنجایی که ارتباطات و تعاملات کشورها در سطوح وسیع و در موضوعات گوناگون در دهکده‌ی جهانی انجام می‌شود، به راحتی می‌توان یک کشور را در موضوعاتی تحت فشار قرار داد.

رهبری و راهبرد اقتصاد مقاومتی
: 48

رهبری و راهبرد اقتصاد مقاومتی

«اقتصاد مقاومتی» عبارتی-و اکنون دیگر گفتمانی-است که نخستین‌بار رهبری معظم انقلاب خود شخصا مبدع آن بوده و آن را وارد ادبیات سیاسی-اقتصادی کشور نموده‌اند، و بسان ترجیع‌بندی خصوصا در یک سال اخیر آن را مکرر بیان فرموده و به تبیین و تشریح مولفه‌های خاص آن پرداخته‌اند.

شاخصه‌ای در اقتصاد مقاومتی
: 45

شاخصه‌ای در اقتصاد مقاومتی

این روزها که به پایان سال نزدیک می‌‌شویم، بازار خرید و فروش کالا از رونق بهتری برخوردار است. خرید کالاها، فقط به پوشاک و لباس منحصر نمی‌شود، بلکه بسیاری از وسایل زندگی دستخوش تغییر و جایگزین کالاهای جدید می‌شود و حتی گاه مبلمان و تزئین فضای داخلی خانه‌ها را نیز دربر می‌گیرد و در این میان استفاده از کالاهای خارجی برای ما مطلوب و غیرقابل مقایسه با نوع داخلی آن جلوه می‌کند.

اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم اقتصادی
: 25

 


 

 

اعمال تحریم های یک جانبه و محدودیت های مالی و تجاری، همواره یکی از ابزارهای غیرقانونی نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سی ودو سال گذشته بوده و مرتباً بر حجم این تحریم ها افزوده است. این وضعیت با اجرای تحریم خرید نفت، بانک مرکزی، کشتیرانی، بیمه و... از سوی نظام سلطه به اوج خود رسیده است.

ادامه مطلب
نویسنده :
تاریخ انتشار : 5 سال پیش ساعت: 16:21
ليست صفحات
تعداد صفحات : 2
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید